Eetdagboek van een health lover: Georgette

Eetdagboek, Food  /   - 

Eetdagboek nummer 4 online! Dit maal van vriendinnetje Georgette – a.k.a. Sjors. Inmiddels is zij voor een paar maanden vertrokken naar Azië voor een amazing – veels te jaloersmakende, maar o zo verdiende – reis. Voordat zij vertrok heeft zij nog een eetdagboek voor I Love Health bijgehouden. Sjors is dol op het goede leven en gezelligheid. Maar compenseert dit wel door de rest van de tijd heel gezond te eten en veel te sporten. Voor vertrek wilde ze graag nog wat kilootjes kwijt. Waarschijnlijk i.v.m. de bikinistress van het vooruitzicht van witte stranden en palmbomen… Verschil moet er zijn hè?! Lees je mee in haar eetdagboek?

Ik leef over het algemeen gezond maar ik houd ook heel erg van lekker eten en snacken en kan mij soms een beetje laten gaan. Ik ga binnenkort op reis en wil graag voor die tijd nog een paar kilo kwijtraken. Daarom doe ik de laatste weekjes voordat ik ga extra mijn best en probeer ik niet te snoepen. Ik eet veel groenten, fruit en super foods. Daarnaast probeer ik te letten op de ingrediënten om E-nummers zo veel mogelijk te vermijden en vooral pure producten te eten. Dit lukt niet altijd, maar alle beetjes helpen. Ook slik ik veel extra vitamine supplementen. Hier zweer ik bij! Ik geloof dat de voedingswaarde van de producten die tegenwoordig verkrijgbaar zijn niet voldoende vitamines en mineralen bevatten. Onderstaande supplementen neem ik elke ochtend voor mijn ontbijt:

  • Vloeibare vitamine D, E en B Voedingssupplementen eetdagboek
  • Vitamine C in poedervorm door shake, anders tabletten
  • Vitamental green (soort multivitaminen)
  • Omega 3
  • Magnesium
  • MSM
  • Selenium
  • Spirulina

Ik start elke ochtend met een grote kop detox thee en ontbijt pas vlak voordat ik weg ga, of neem mijn ontbijt mee naar werk. Ook heb ik altijd een flesje water bij me en drink gedurende de dag zo’n 2,5 liter water en thee.

Eetdagboek maandag

  • Ontbijt: Halve gesneden appel met havermout verwarmd in amandelmelk. Met sesamzaadjes, chia seeds en lijnzaad. En heel veel kaneel! Heerlijk!
  • Tussendoor: 2 koppen groene thee.
  • Lunch: Omelet van 2 eieren met bladspinazie, warme tomaat en wat geitenkaas. Als toetje een cappuccino met sojamelk en kaneel (mijn valkuil!).
  • Tussendoor: Rauwe rode paprika met hummus (hummus voor het op peil houden van de suikerspiegel), 2 augurken en een hapje gerookte forel filet.
  • Diner: Broccoli/courgette soep met gerookte zalm snippers. Kopje koffie met stevia.
  • Sport: 1 uur bodypump. Na het sporten een glas kokoswater en 5 walnoten.

Eetdagboek dinsdag

  • Ontbijt: Soja cappuccino met 2 druppels stevia.
  • Tussendoor: Super smoothie van water, halve appel, bosbessen (ingevroren doosjevol AH), chia seeds, maca poeder, scheutje kokosmelk, raw chocolate poeder en whey proteïne poeder.
  • Lunch: Spinazie salade met warme tomaat, kwart avocado, grote plak gerookte zalm, een gekookt eitje, grote lepel quinoa, peper en zout. Lunch uit eetdagboek met quinoa, zalm en ei
  • Tussendoor: 2 quinoa rijstwafels met gerookte zalm en bio mayo. En even later voor de zoete trek: quinoa rijstwafel met bio honing 😉
  • Diner: Broccoli, courgette, champignons en aubergine gewokt in kokosolie met wat kokosmelk, rode currypasta en een beetje geitenkaas.
  • Avond snackje: 3 stukjes sushi gesnoept en een handje wasabi nootjes.
  • Sport: 7 km hardlopen.

Eetdagboek woensdag

  • Ontbijt: Super smoothie met vergelijkbare ingrediënten als dinsdag.
  • Lunch: 3 quinoa rijstwafels. 1 met zalm, 1 met avocado en 1 met een gekookt ei.
  • Tussendoor: Een grapefruit en 5 walnoten.
  • Diner: Ik heb gezellig bezoek tijdens het eten. Vooraf: stukje spelt brood met grasboter en zout. Verder speltpasta met broccoli, kastanje champignons, courgette en kip met verse pesto van Marqt op een bedje van rauwe bladspinazie en een beetje Parmezaan. En 4 glazen rode wijn.
  • Sport: 1 uur bodypump.

Eetdagboek donderdag

  • Ontbijt: Halve gesneden appel met 3 eetlepels magere biologische kwark, chia seeds en hennepzaden.
  • Tussendoor: Rauwe wortels en 5 walnoten
  • Lunch: Bakje gegrilde groenten van LaPlace (paprika, champignons, venkel, broccoli, tomaat, aubergine en courgette.) Met flink veel olijfolie en kruiden. Gegrilde groenten uit eetdagboek
  • Tussendoor: Quinoa rijstwafel met avocado, stukje forelfilet en nog wat wortels.
  • Diner: Gestoomde pastinaak, bloemkool en broccoli met kerriepoeder en kurkuma kruiden. Met een gestoomd witvisje met pesto. Bereid met stoompan, snel klaar en behoudt meer vitaminen.

Eetdagboek vrijdag

  • Ontbijt: Halve appel met havermout verwarmd in water met chia seeds, hennepzaden, sesamzaden en kaneel.
  • Tussendoor: 1 quinoa rijstwafels met avocado.
  • Lunch: Bakje gegrilde groenten van La Place zoals gister.
  • Tussendoor: Rode rauwe paprika en selderijstengels met hummus.
  • Diner: Ik ga lekker uit eten! Vooraf neem ik coquilles met oestersaus en bosuitjes, als main kogelbiefstuk met gepureerde shiitake en gemengde paddenstoelen met haricot verts. Kopje koffie na. Coquilles uit eetdagboek
  • ’s Avonds: Een hele leuke verjaardag! Met als gevolg dat ik mij totaal niet hebben gehouden aan de twee glaasjes wijn die ik met mijzelf had afgesproken…  Lost count, oops… Ook een bitterballetje gesnackt. Of twee…

Eetdagboek zaterdag

  • Ontbijt: Brakke dag, dus ik start met fruit met kaneel om zo de door de alcohol verlaagde suikerspiegel weer op peil te krijgen.
  • Late lunch: Omelet met veel groenten.
  • Tussendoor: Handje walnoten.
  • Diner: Ik eet bij een vriendinnetje die gelukkig ook erg van gezond eten houdt. Als snackje vooraf wat speltbrood geroosterd met knoflook en gegrilde courgette. Erna een wortel/pompoen soep en een salade met vijgen, makreel en quinoa. 2 glazen wijn. Wortel pompoen soep uit eetdagboek

Eetdagboek zondag

  • Ontbijt: Twee gekookte eitjes en een grapefruit.
  • Lunch: 2 quinoa rijstwafels met avocado en zalm.
  • Diner: Groenten curry met kokosmelk en kip en quinoa i.p.v. rijst.
  • Avond snackje: Organic raw chocolate reepje met kokos van de bio winkel.
  • Sport: 1 uur pumpcircuit, mega intensieve training, voor kracht en conditie

Wat vind jij van dit eetdagboek? Kun je je hier in vinden? Of eet jij heel anders maar ook gezond? Vind je het leuk om jouw eetdagboek ook op I Love Health terug te zien? Mail het dan naar info@ilovehealth.nl!

Geef een reactie

3 reacties

  1. Waarom de ene dag wel een tussendoortje en de andere dag niet?

    Eet voor het slapen gaan franse magere kwak of neem een whey shake dat voed je spieren snachts en helpt beter bij het herstellen van je spieren.

  2. Wooow.. Toen ik deze site zag, dacht ik even een kijkje nemen voor de handige tips. Ik ben veel met mijn gewicht bezig en vind het lastig om een goed patroon te vinden. Nu vind ik de recepten van dit dagboek wel heel ingewikkeld. Ik denk dat je erg lang bezig bent met de gerechten en ontbijtjes en veel producten die hier in staan heb ik nog nooit op.

    Heb je nog andere handige tips voor mij?

    1. Hi Debbie,
      Ik snap dat je sommige gerechten uit dit dagboek wat ingewikkeld vindt klinken. Maar ik denk dat het reuze mee valt. Sowieso qua tijdsinspanning valt het mee. Qua ingrediënten kan ik mij voorstellen dat je ze een beetje vreemd vindt. Als dit niet voor jou werkt, adviseer ik je om iets anders te doen. Of er een paar dingen uit mee te pikken die je wel interessant en haalbaar vindt. Ik zou gewoon kijken wat voor jou het beste werkt. Maar mocht je deze manier van eten te ingewikkeld vinden, is NewFysic misschien wel wat voor jou? Ik begrijp namelijk uit je berichtje dat je wat wilt afvallen toch? Ik ben nu 7 weken met NewFysic bezig en al aardig wat afgevallen. En dit is echt niet moeilijk of ingewikkeld! Je eet alleen maar hele gangbare, makkelijk te verkrijgen, gezonde (en lekkere!) dingen. Ik heb er al een paar keer over geschreven op mijn site. Moet je maar eens kijken of dit wat voor je is! http://www.ilovehealth.nl/afvallen-met-newfysic-part-4/
      Groetjes!
      Daisy