Al jaren ken en drink ik de smoothies van innocent. Ik pak ze graag mee als ik onderweg ben en een lekker, fris tussendoortje wil. Zoals je weet geef ik altijd de voorkeur aan ‘gezonde’ opties, zonder toegevoegd suiker en vervelende toevoegingen. Veel smoothies die je koopt zitten vol met zooi. innocent niet. Daarom pak ik graag zo’n flesje mee! Omdat het geen sapje is maar een smoothie, vult zo’n flesje ook echt. Wat ik nog niet wist, is dat het merk duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Niet zo gek ook als je naam innocent is… maar toch!
Super zijn is een koud kunstje
Laatst was ik op een event van innocent waar ik de super smoothies van het merk proefde, maar ook hun verhaal hoorde. Hun verhaal gaat over super zijn. Net als de smoothies. Dat super doen vinden ze namelijk heel belangrijk. En het is helemaal niet zo moeilijk. Sterker nog, volgens innocent is super zijn een koud kunstje.
innocent wil niet alleen zelf graag super zijn en doen, maar probeert ook anderen aan te sporen super te zijn. Je kunt heel gemakkelijk elke dag iets supers doen. Klein, groot… gewoon doen. Je hoeft echt niet de Nobelprijs te winnen voor je goed doen, begin gewoon klein, bij jezelf, met iets goeds! Zo mocht ik tijdens het event de wateren van Rotterdam schoonmaken! Weg met al dat vieze plastic. Maar daarover zo meer.
Waarom is innocent super?
Laten we de lekkere super smoothies als eerste punt noemen. Door deze vitaminebommetjes te drinken doe je iets supers voor je lijf. Inkoppertje lijkt me. Maar qua duurzaamheid doet het merk ook veel goeds. Luister maar.
Duurzaamheid
Zoals het merk zelf vertelt: “Bij innocent willen we de wereld graag een beetje beter achterlaten dan we haar gevonden hebben. We voelen ons verantwoordelijk voor wat we doen, en welke invloed dat heeft op mensen, het milieu en de samenleving. We willen graag een neutrale, of zelfs positieve bijdrage aan de samenleving leveren, en niet een negatieve.”
Plastic
Het eerste wat ik toen dacht was: ja leuk, al de duizenden plastic flesje de wereld in helpen.
Wat blijkt: ten eerste worden er wereldwijd 8 miljoen flesjes innocent per week verkocht. Holy s**t! Dat iss veel. Maar dat doen ze heel verantwoord. Sinds 2003 zijn ze op zoek naar nieuwe oplossingen voor gerecycled plastic die geschikt is voor voedingsmiddelen. In 2013 bespaarde innocent 1000 ton plastic door onze sapkaraffen op dieet te sturen, en alle kartonnen pakken zijn gemaakt van 100% FSC gecertificeerd materiaal.
10% naar goed doel
innocent doneert elk jaar minimaal 10% van de winst aan goede doelen, waarvan het meeste naar de innocent foundation gaat. De innocent foundation heeft als doel om de armste mensen in de wereld te helpen met het opbouwen van hun eigen gezonde toekomst.
Ingrediënten & leveranciers
De ingrediënten van innocent komen van leveranciers die netjes met de natuur, milieu en omgeving omgaan. Kijk, daar houden we van bij I Love Health.
Zelf iets doen
Tijdens het event mochten we zelf ook even de goeddoener uithangen en even super zijn! Om ook lokaal de plasticvervuiling te bestrijden gingen we met boten de wateren van Rotterdam op. Gewapend met netten en prikkers, haalden we bergen plastic en ander afval uit het water. Bizar hoeveel plastic flesjes er zo in het water belanden. Mensen, echt, gooi je afval weg in een prullenbak. Dit is zo zonde van de natuur!
Wat is jouw favoriete smaak? Ik vond de Uplift echt heel lekker!
De super smoothies zijn voor €2,39 verkrijgbaar bij oa. Albert Heijn, Jumbo, Plus, Hoogvliet, Deen en Emté.
Liefs
Daisy
[Advertorial – dit verandert echter niets aan mijn mening of oordeel over een product of merk]
Geef een reactie