Eetdagboek van Health Lover & Blogger Marloes

Eetdagboek, Food  /   - 

Nieuwsgierige Aagjes opgelet… er is weer een nieuw eetdagboekje van een health lover! Blogger Marloes van TheBeautyAssistant.nl is naast beauty lover sinds kort ook een echte foodie. Zij bood mij haar eetdagboekje aan en met zulke mooie foto’s en zo’n inspirerend clean eetpatroon, kon ik dat natuurlijk niet weigeren. Lees je mee?!

Marloes: “Ruim 1,5 jaar geleden besloot ik het roer om te gooien. Ik was vaak moe, had altijd een dip na de lunch of het diner en had regelmatig last van een opgeblazen gevoel. Ik skip brood inmiddels (zoveel mogelijk) uit mijn voeding en probeer dit te vervangen door een salade, pannenkoekjes, Griekse yoghurt of rijstwafels. Ook was ik toen al een tijdje bezig met Crossfit. Daar leerde ik steeds meer over gezonde(re) voeding. Super interessant! Tegenwoordig is healthy food niet meer weg te denken uit mijn leven. Ik eet graag zo clean mogelijk, en het liefst biologisch. Ook experimenteer ik graag met glutenvrije- en suikervrije recepten. Heerlijk om nieuwe recepten te ontdekken. Resultaat? Ik voel me nu veel fitter en energieker. En van die dip? Daar heb ik gelukkig geen last meer van!”

Donderdag:

  • Ontbijt: 40 gram overnight oats met amandelmelk, kaneel, chia zaad, lijnzaad, goji bessen en raw cacao nibs. Verder doe ik er een beetje honing bij en als topping bosbessen. Ontbijt eetdagboek thebeautyassistant.nl, chia zaad, goji, overnight oats
  • Tussendoortje: 2 spelt rijstwafels met biologische pindakaas en banaan.
  • Lunch: Salade met kipfilet, 2 eieren, 6 walnoten, beetje olijfolie, komkommer, tomaat en een rondje geitenkaas.
  • Avondeten: Mijn vriend heeft gekookt: zoete aardappel uit de oven met biologische runderreepjes en spinazie. Eetdagboek thebeautyassistant.nl zoete aardappel, spinazie en vlees
  • Sport: s’ avonds pak ik een lesje Crossfit mee van 60 minuten en daar drink ik een pakje Vita Coco kokoswater bij.

Vrijdag:

  • Ontbijt: Vrijdag is mijn vrije dag en die begin ik met een groene smoothie! Ik doe er een handje spinazie in, een paar schijfjes komkommer, een avocado, een banaan en een peer. Ook doe ik er een scheutje lijnzaadolie bij en wat citroensap. Het citroensap geeft een lekkere, frisse smaak aan de smoothie. Als topping een klein eetlepeltje met chia zaadjes. Groene smoothie met chia zaad, eetdagboek thebeautyassistant.nl
  • Lunch: Een late lunch vandaag want door het bloggen vergeet ik vaak de tijd. Om 2 uur maak ik banaanhavermout pannenkoekjes. Erg lekker! Hiervoor gebruik ik 1 banaan, 2 eieren en 2 eetlepels havermout. Ook die ik er wat kaneel bij en rozijntjes. Als topping een beetje Griekse yoghurt en wat bosbessen en frambozen.
  • Avondeten: Een nieuw recept uitproberen wat ik tegenkwam op de blog Healthylivinginheels. Paleo taco’s gemaakt van ijsbergsla met kipfilet, paprika, rode ui, knoflook, oregano en zelfgemaakte guacamole. Super lekker!
  • Tussendoor: ’s Middags bakte ik gluten- en suikervrije chocolademuffins met frambozen erdoorheen en kokos als topping. Ze smaakten heerlijk! Glutenvrije, suikervrij choclade muffins, eetdagboek thebeautyassitant.nl

Zaterdag:

  • Ontbijt: Ik begin de ochtend weer met overnight oats. My favourite! Ik doe er chia- en lijnzaad doorheen, wat rozijntjes, goji bessen, cacao nibs, banaan en een beetje honing en kaneel met bosbessen als topping.
  • Lunch: Een schaaltje Griekse yoghurt met gepofte quinoa, walnoten, cacao nibs en frambozen.  Griekse yoghurt met gepofte quinoa, walnoten, cacao nibs en frambozen - eetdagboek thebeautyassistant.nl
  • Diner: Pizza gemaakt van boekweitmeel. Super lekker en easy om te maken. Bodem besmeerd met biologische groene pesto en de pizza belegd met tomaat, courgette, mozzarella, bladspinazie en rode ui. Smullen!
  • Tussendoortje: Stukje pure (92%) chocolade van Vivani.

Verder drink ik bij het ontbijt en tussendoor veel groene thee, en water.

Wat vind jij van het eetdagboek van Marloes? Kun jij je erin vinden? Is het inspiratie voor je geweest? Laat het vooral weten in de comments onder dit eetdagboekje! Groetjes! Daisy

Geef een reactie

28 reacties

    1. Overnight oats betekent dat je ze een nachtje in de koelkast laat staan. Dus een potje of bakje met havermout + vloeistof + fruit een nachtje in koelkast. De volgende ochtend kun je het dan zo eten!

  1. Ohh, die overnight oats daar kan ik ook écht geen genoeg van krijgen! Die zijn zo lekker. Elke avond kijk ik alweer uit naar mijn ontbijtje! Ik probeer niet elke dag te beginnen met overnight oats, maar wel om de dag. Hihi. O ja, ik bak de overnight oats ook nog even in de oven ’s ochtends. Echte aanrader! Smullen geblazen.

  2. Gezond! Ik vraag me alleen af hoe je vrijdag de hele ochtend en middag tot twee uur kan volhouden op één groene smoothie? Dat lijkt me ook niet erg gezond?;)

  3. WAUW! wat eet jij ontzettend lekker Marloes! love it!!! ik heb precies dezelfde leefstijl als jij, en kan me er ook helemaal in vinden dus!!! staan weer leuke ideetjes tussen! bedankt 🙂

  4. Ziet er lekker uit, en veel gerechten zijn ook makkelijk te verkrijgen en te maken, leuk! Van die chocolade muffins zou ik wel een recept willen, hihi 😉