Eetdagboek health lover Dani van Fitgirls.nl

Burn-out, Eetdagboek, Food  /   - 

Twee weekjes terug stond het vegan eetdagboekje van Lisa van Lisa Goes Vegan online en deze week is het de beurt aan Dani, oprichtster van de fitspiration website Fitgirls.nl. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Dani: “Hello health lovers! Daisy vroeg mij om een eetdagboek bij te houden. Super leuk! Ik vond het eigenlijk ook wel een win-win situatie want ik ben zo druk de laatste maanden dat ik me af vroeg of ik nog wel echt zo bewust eet. Ik werk fulltime voor Fitgirls.nl en sinds vorige maand hebben we een kantoor in Amsterdam. Heel leuk en heel druk, dus prioriteiten stellen op het gebied van gezondheid is dan erg belangrijk. Dat is mijn basis en daar val ik altijd op terug.

Ik heb mijn leven een aantal jaar geleden drastisch veranderd. Na een burn-out was ik er klaar mee, nam ik het heft in eigen handen en besloot om te gaan sporten en gezonder te eten. Dat was een van de redenen waarom ik Fitgirls.nl opstartte. Hierdoor ontwikkelde ook een grote passie voor voeding en sta ik vaak in de keuken om nieuwe gezonde recepten te creëren. Je kunt mijn passie persoonlijk volgen op mijn eigen Instagram en Fitgirls.nl ook op Instagram en Facebook.

Als ik de hele dag van huis ben dan neem ik het liefst mijn eigen eten mee. Ik ontbijt met eiwitten en vetten en kies dan vaak voor Griekse yoghurt of kwark met noten. Ik eet zo veel als ik kan puur natuur en biologisch. Natuurlijk is er ook ruimte voor pizza, chocolade en sushi maar echt met mate. Ik kies deze momenten bewust uit en maak het dan nog het liefst zelf ook.

Sporten is net als voeding de basis van mijn lifestyle. Er gaat geen week voorbij dat ik niet sport. Ik train meestal 3-5 keer per week. En dan voornamelijk krachttraining en hardlopen. Ik heb de laatste maanden getraind voor de Nike Women’s Run, maar heb nu besloten me weer volledig te richten op krachttraining.” Dani Fitgirls - eetdagboek

Maandag

Het is twee dagen na de 10K Nike Women’s Run. Het was een geweldige ervaring maar oh, wat was ik gebroken de volgende dag. Het weekend was hectisch en mijn vakantie naar Ibiza komt eraan dus ik pak mijn ritme maar al te graag weer op ;). Ik start mijn dag met twee glazen water en een Nespresso en ga hard aan het werk. Ik ontbijt met een romige smoothie met Griekse yoghurt, natuurlijke eiwitpoeder, rauwe cacao poeder, cacao crisps, basilicum, limoen en kaneel. Tussendoor eet ik wat snoeptomaatjes (lees: addict). Ik lunch met rijstwafels met tonijn en sluit de dag af met wilde zalm, salade en cottage cheese. Ik eet verder geen tussendoortjes meer. Dani Fitgirls - eetdagboek Dani Fitgirls - eetdagboek

Dinsdag

Ik sta vroeg op en ontbijt in de stad met mijn lieve vriendin Kimberley. Ik ga voor een uitsmijter met en een kop koffie. Thuis spring ik gelijk achter mijn laptop, hup aan het werk! Ik drink twee koppen groene thee en tussendoor een handje snoep tomaatjes. Ik werk vandaag thuis dus ik kan veel aandacht aan mijn voeding besteden. Na het zware ontbijtje eet ik ’s middags een gegrilde kip salade met avocado. Ik heb nog over dus ik maak hier ’s avonds springrolls van. Ik maak ook springrolls met tonijn, verse groenten en kruiden. Tussendoor veel groene thee en nog een kop Nespresso. ’s Avonds train ik met de meiden buiten. Ik heb twee rustdagen gehad na de run. Dus ik ben helemaal blij dat ik mezelf weer kan uitdagen. Dani Fitgirls - eetdagboek Dani Fitgirls - eetdagboek

Woensdag                                                                                                                                 

Twee lange dagen voor de boeg. Ik werk de hele dag op kantoor en neem mijn eigen eten mee. Ik heb niet zo’n trek dus ik drink een kopje Nespresso en twee glazen water. Ik neem mijn ontbijtje dus mee. Ik ontbijt weer met Griekse yoghurt en cashewnoten. Mijn lunch is een vis salade met Hollandse garnalen, snoep tomaatjes, komkommer, gemengde sla en bieten scheutjes. Dani Fitgirls - eetdagboek

In de avond heb ik een fitgirls meeting en ik heb voor de komende twee avonden DoorMeal besteld. Dit zijn biologische verse maaltijden en het is echt verrukkelijk! Ik eet steak met zoete aardappel frietjes, koolsla en zelfgemaakte mayonaise. Ik werk tot middernacht en eet nog een handje cashew nootjes. Dani Fitgirls - eetdagboek Door Meal

Donderdag

Ik ontbijt op kantoor met koffie, water en wederom Griekse yoghurt met noten. Ik heb het druk en merk dat ik mijn lunch vergeet. Oops!  Ik eet mijn lunch dus veel te laat. Ik blijf ook de avond op kantoor en geniet weer van een heerlijke verse DoorMeal. Dit keer met vis en rijst. De foto is niet van mij want voordat ik dacht dat ik een foto moest maken was het al op ;). Het wordt weer laat en ik ben om 23:00 uur thuis. Dani Fitgirls - eetdagboek Dani Fitgirls - eetdagboek

Vrijdag

Ik word vroeg wakker en besluit mijn dag na een rode bieten & chocolade smoothie te starten op het terras met een kop koffie. Vandaag doe ik alles in chill modus en neem de tijd om ook even alleen te zijn zonder mobiele stoorzenders. Ik heb ’s avonds een etentje bij familie, we gaan zelf pizza’s maken met de Pizzarette. Dus ik houd daar rekening mee voor wat betreft mijn overige maaltijden. Ik lunch thuis en maak een sushi roll met nori en tonijn, zonder rijst. Tussendoor eet ik een gekookt eitje en ik drink veel groene thee. De Pizzarette is echt waanzinnig. Ik maak zelf mini pizza’s met Parmaham, buffelmozzarella, champignons, tomaten en pesto en ik drink er een glas Italiaanse rode wijn bij. Te lekker! Ik heb hier echt van genoten. Met een volle buik sluit ik deze mooie dag af! Dani Fitgirls - eetdagboek

Als ik terugkijk op deze dagen dan ben ik best tevreden. Er is altijd ruimte voor verbetering en meer variatie. Ik merk, dat als ik het druk heb dat ik mijn eet -en rustmomenten vaak voor lief neem, daar ga ik in het vervolg beter op letten.

Thanks Dani for sharing! Wat vinden jullie van haar eetdagboekje? Laat je mening achter in de comments. x Daisy

 

Geef een reactie

16 reacties

  1. Ik bedoel het niet vervelend hoor, en ik vond het leuk om je dagboekje te lezen Dani. Als jij je er goed en fit bij voelt is dat het belangrijkste!

    1. Hi Loes,

      Dank je wel voor je berichtje! 🙂 Ik denk dat dat inderdaad voor iedereen verschillend is. Ook qua dagelijkse beweging, lengte en gewicht. Deze 5 dagen heb ik dan ook maar 1 keer getraind dus dan eet ik ook minder en naar behoefte. Ik eet elke dag koolhydraten, alleen niet bij iedere maaltijd. Liefs, Dani xx

  2. Jeetje, het is al eerder gezegd maar ik vind dit wel erg weinig voor zo’n actief leven. En waar zijn de koolhydraten, de primaire energiebron van ons lichaam? Voor een optimale sportprestatie kun je die niet zomaar uit je dieet schrappen. De maaltijden klinken heerlijk en zeker als iets wat ik zelf ook graag eet, maar ik betwijfel ten zeerste of dit bij elkaar een gezond geheel is.

  3. Als ik stress heb merk ik ook dat ik snel tussendoortjes of maaltijden over ga slaan, pas op dat je niet te weinig eet als je zo hard aan het werk bent…

    1. Hi Anti,

      Ja, dat is zeker waar! 🙂 Zeker belangrijk om bewust met de eetmomenten om te gaan. Het is ook goed om je gedachten dan even tot rust te laten komen. Dus ik ga vaste pauzes inlassen op drukke dagen 😉 Dank je wel! Xxx Dani

  4. Wat een goede creaties! Ziet er heerlijk uit! Al ben ik wel benieuwd naar de basilicum in je smoothie..smaakt dat? Haha
    En ja, lijkt wel weinig inderdaad voor iemand die zo actief is…

    1. Dank je wel Gabrielle! 🙂 De basilicum geeft er juist een lekkere bite aan en is qua smaak totaal niet overheersend. Vooral top in combinatie met aardbeien in je smoothies! 🙂 liefs, Dani xx

    1. Hi Kaat! Dank je wel voor je reactie! Ja, dat klopt. Ik eet wel fruit (meestal door smoothies) maar niet dagelijks. Daarentegen eet ik wel vaak avocado, die net als veel fruitsoorten, rijk is aan vezels, vitaminen en mineralen. Liefs, Dani xx