Mijn Tabata Training Schema

Sport  /   - 

Naast krachttraining vind ik het heel fijn om één keer per week een Tabata training te doen. Dit is een High Intensitie Interval Training (HIIT).  Ik werk tijdens een Tabata workout vaak met setjes van 8 x 20 seconden, waarbij er telkens 10 seconden rust tussen zit. Dit rondje herhaal ik dan vier keer. Dit duurt in totaal ongeveer 20 minuten. Een relatief korte training, maar wel eentje die erg effectief is! GO FOR IT!

Tabata Training Timer

Voor je aan een Tabata training begint, is het handig om even een app te downloaden die voor je timed. Ik gebruik hiervoor de Runtastic Timer. Een tabata kun je eigenlijk met alle oefeningen doen. Het gaat erom dat je op tijd werkt, en daardoor je hartslag hoog houdt. Ik zal hieronder een voorbeeld van één van mijn trainingen geven.

Runtastic timer

Tabata Training Schema

Warming up: Zorg ervoor dat je warm bent voor dat je aan een Tabata workout begint. Ik stap meestal even 5 tot 10 minuutjes op een spinningfiets of crosstrainers. Lekker warm maken die spieren!

Vervolgens start ik de app, en begin ik mijn Tabata Training.

Succes met deze sessie!! Zweet en een rood hoofd gegarandeerd 😉

mirte bali HIIT, tabata, tabata training
HIIT training op Bali tijdens de I Love Health Retreat waaraan ik in 2016 mee deed!

Doe jij wel eens een tabata training? Of een HIIT training? Wat vind je er van? En welke oefeningen doe je dan? Leuk als je het laat weten hieronder in de comments!

Liefs Mirte

Geef een reactie

2 reacties

  1. Wij doen op de sportschool wel eens een tabata training waarin we d.m.v. bodypump oefeningen de grote spiergroepen trainen. Ik vind dat altijd een heerlijke training.