Eetdagboek health lover Karlijn Visser

Eetdagboek, Food  /   - 

karlijn visser
Foto: Hanna Lipowsky

Al jaren kom ik Karlijn tegen in ‘het wereldje’. Toen ik nog in het (beauty) PR vak zat, werkte zij als journaliste bij magazines en hadden we wel eens met elkaar te maken. Daarna had ze een succesvolle business in goodiebags en events. Maar afgelopen jaar ging het roer om en besloot ze écht haar hart te volgen. Samen met haar zakenpartner Evelyn richtte ze online magazine Holistik op: een online magazine voor de stylish and sustainable do-gooder, zoals de ladies het zelf noemen. Hoogste tijd om Karlijn eens aan de tand te voelen over haar eetgewoontes. Lees je mee?

Karlijn: “Eigenlijk ben ik me pas echt bewust geworden van wat voeding en beweging met je doen na mijn lijf en geest een aantal jaar flink te hebben verwaarloosd. Tussen mijn 12e en 18e heb ik te kampen gehad met een fikse eetstoornis. Mijn eindexamen heb ik destijds gehaald op een dieet van cola-light en 4 rollen pepermunt per dag. Toen ik eenmaal in Amsterdam ben gaan wonen i.v.m. mijn studie Media & Cultuur was de maat vol. Als ik wilde presteren en alles uit het leven wilde halen moest ik anders gaan eten. Momenteel ben ik afgekickt van zoet, nog maar een klein beetje bang van koolhydraten en heb ik de cola light ingeruild voor lekkere juices en koffie. Koken vind ik erg leuk. Niet alleen leuk, het voegt daadwerkelijk iets toe aan de mate van mijn geluk. Het creëren van een voedzame en lekkere maaltijd geeft zo’n rijk gevoel. Dat ik al dat lekkers gewoon uit mijn eigen keuken kan halen is fantastisch.”

Eetdagboek Karlijn Visser

Zondag

Ik zit in de laatste dag van een sapkuur. Afgelopen weekend heb ik drie dagen lang (getracht) enkel vloeibare calorieën tot me te nemen die bestonden uit 4 keer 250 ml sap en hier en daar een glas bouillon gemaakt door Monique van Zen Zoyoga. Mega heftig!

Sport: yoga + lange strandwandeling

Maandag

Langzaam mag ik mijn maag weer laten wennen aan vast voedsel. Het woord langzaam vind ik ingewikkeld. Gelukkig hebben mijn darmen niet aan de bel getrokken en onderstaande opsomming braaf verteerd.

Sport: workout in de Akasha gym van het Conservatorium Hotel en een Strala (yoga) les van Tara Stiles i.s.m. Reebok in Studio 191.

  • Ontbijt: home made organic açai-bowl van Amazonia gemengd met banaan en Superfoodies granola. karlijn visser eetdagboek
  • Paar koppen kruidenthee
  • lunch: salade met avocado, gegrilde groente en nog wat van die vrolijke toppings.
  • 1 latte met amandelmelk
  • Diner: Salade van rauwe groente met zelfgemaakte pesto-dressing, avocado en nep-kip.
  • Tussendoor eet ik voornamelijk donkere chocolade van Ombar, Antidote, Glow of Lovechock.

Dinsdag

  • Ontbijt: homemade organic açai-bowl van Amazonia gemengd met Superfoodies granola. Super saai weer hetzelfde, maar dit eet ik elke ochtend. Ik vind het zo lekker en mijn vriend is manager in Nederland voor Amazonia, dus ik heb de mazzel dat we over een diepvries vol ingevroren açai-pulp beschikken. Soms gooi ik er kaneel, limoensap, rijstmelk, tahin of spinazie door. Net waar ik zin in heb.
  • Tussendoor: 2 lattes met amandelmelk, thee en water.
  • Lunch: Samen met mijn compagnon Evelyn van Hasselt lunch ik bij een nieuw tentje in de Pijp, The Meets. Ik bestel een Turmeric Latte met wat Chai kruiden erdoor en een boerenkoolsalade met tahindressing, zoete aardappel, pompoenpitten, avocado en granaatappelpitjes. eetdagboek karlijn visser
  • Diner: Ik heb nog wat Thaise pompoensoep in de vriezer staan, die warm ik op en met wat verse koriander smaakt het heerlijk. soep eetdagboek karlijn visser
  • Sport: yoga flow in Akasha.

Woensdag

  • Ontbijt: vandaag doe ik aan een pre-breakfast, aangezien ik nog wat juices van Gezond Sapje heb liggen en van mening ben dat vitamines perfect worden opgenomen door een nog lege maag en darm. De Indian Zomer is mijn absoute favoriet. Gelijk na het opstaan drink ik de juice. Die laat ik een half uur haar werk doen. Daarna heb ik een afspraak buiten de deur en eet ik samen met mijn ontbijtdate een açai-bowl bij C&T. En eerlijk: die is minder lekker dan die van mij. eetdagboek karlijn visser
  • 1 latte met havermelk, kruidenthee en water.
  • Lunch: Evelyn en ik gaan weer lunchen bij The Meets. Goed en betaalbaar eten op loopafstand van ons kantoor. Dit keer bestel ik een kokos-linzensoep. Jemig wat een enorme kom! Daar kan ik prima de rest van de middag op teren. eetdagboek karlijn visser
  • Diner: Eten via Foodora (bezorgdienst). Vanavond heb ik een kip salade van George Bistro besteld.
  • Tussendoor: een appel en pure chocola (dezelfde soorten als eerder genoemd).

Donderdag

  • Ontbijt: Omdat variatie key is voor een goede gezondheid eet ik vanochtend maar iets anders. Ik maak van bruine rijst en rijstmelk een soort opgewarmde smoothie bowl. Er doorheen gooi ik een eetlepel tahin, kaneel, limoensap, een banaan en allerlei poeders uit de Raw range, een superfood lijn op basis van gefermenteerde – dus nog levende kiemen – van Amazonia. Van pre- en probiotica tot vegan proteïne poeder: alles gaat in de bowl en het smaakt nog lekker ook.
  • 2 lattes met amandelmelk.
  • Lunch: Bij Canal House lunch ik met Kristel, de hotelmanager, om wat leuke toekomstplannen met elkaar kort te sluiten. De bestelling? Een omelet met zalm en groente en een glas komkommer-meloensap. eetdagboek karlijn visser
  • Diner: home-made Thaise curry met tofu en nep-kip (aangezien mijn vriend allergisch is voor kip).
  • Sport: workout in de Akasha gym.

Vrijdag

  • Ontbijt: Pompoen Frittata bij SNCKBR. eetdagboek karlijn visser
  • 1 latte met amandelmelk en een power smoothie van de SNCKBR-kaart.
  • Lunch: Chai thee en een halloumi salade bij Hutspot. I tell you: feta eat your heart out! Halloumi is the new kid in town. eetdagboek karlijn visser
  • Tussendoor: chocola en een smoothie van Roots Amsterdam. Deze lijkt een beetje op de Indian Zomer juice. Fijn!
  • Diner: Voor een kookrubriek op Holistik maak ik regelmatig een gerecht uit een kookboek. Dit keer was het de ‘quick ratatouille’ uit het boek Eat Right. Met een gebakken ei en geitenkaas erbij is het een volwaardige maaltijd.
  • Sport: yoga flow in Akasha.

Geef een reactie

2 reacties