Why I love my hybride auto // Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Life, Travel  /   - 

Na bijna 3 maanden in mijn allereerste (half) elektrische auto te hebben gereden, is het dan nu wel tijd voor een korte review. Ik ben natuurlijk geen auto expert, dus verwacht geen diepte review over de specificaties van de auto. Maar ik zal je mijn ervaring vertellen met elektrisch rijden.

Ik rijd al een paar jaarnet veel plezier in Mitsubishi. En sinds drie maanden dus in de nieuwe Mitsubishi Eclips Cross PHEV. Dat betekent dat de auto naast een benzinemotor ook een elektrische motor heeft. Ik kan met deze auto ongeveer 50km elektrisch rijden en daarna gaat ie vanzelf over op de benzinemotor. Voor mij ideaal, want de meeste ritjes die ik maak, zijn korter dan 50km, of maar een klein beetje langer. Een groot deel van mijn gereden kilometers zijn nu dus elektrisch, want voor het milieu een ontzettend groot verschil maakt.

Ik had echt geen idee hoe het werkt met dat opladen, maar dat blijkt super simpel. Ik heb een laadpas aangevraagd bij Van de Bron, dit kreeg ik getipt als meest duurzame energieleverancier. Vind ik belangrijk! Je kunt met deze pas bij alle laadpalen opladen. Bij mij thuis om de hoek staan maar liefst 8 laadpalen, dus er is eigelijk altijd wel een plekje. En ik hoef zelden verder te rijden. Dus als ik thuis kom na een ritje, kort of lang, zet ik de auto aan een laadpaal. In de kofferbak ligt het oplaadsnoer. De ene kant gaat in de laadpaal en de andere in de auto. Laadpas langs de paal halen, en hop, hij wordt opgeladen. Een kind kan de was doen. Sterker nog: ik laat mijn kind het vaak doen! Izzy vindt het super leuk om mij te helpen met allerlei klusjes, dus zij helpt me met die stekkers en het pasje. Vindt ze helemaal leuk.  mitsubishi eclipse cross phew daisy

Ik heb de Incharge app op mijn telefoon, waarmee ik overal in Nederland kan zien waar een laadpaal in de buurt staat en of deze nog vrij is. Eigenlijk best handig ook met parkeren dus. Want vaak is er wel plek. Soms heb je pech hoor, maar 8 van de 10 keer heb je zo ergens een parkeerplekje aan een laadpaal, in de buurt van je bestemming.

Binnen een paar uur is de auto ook weer opgeladen. Dus als ik ergens wat langer ben, heb ik de auto ook zo weer opgeladen aan de paal en rijd ik de eerst 50km weer helemaal elektrisch. Als je een eigen oprit of garage hebt, kun je de Mitsubishi ook aan het gewone netstroom opladen, bij jou thuis. Dan hoef je dus niet aan de laadpaal.

Aan het eind van de maand krijg ik een afrekening van Van de Bron over het verbruik van de auto en het aantal keer opladen. En ik kan je zeggen, dit is beduidend goedkoper rijden dan op benzine! Nou is dat goedkoper natuurlijk een lekker voordeel, maar dat het vele malen beter voor het milieu is, vind ik toch wel het allerfijnste aan (half) elektrisch rijden!

Ik kan het dan ook iedereen aanraden, een (half)elektrische auto! en dan met name de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Wát een chille auto zeg. Maar daarover lees je veel meer op mijn instagram account (zie highlight Hi Ha Hybride).  mitsubishi eclipse cross phev daisy

Groetjes!

Daisy

[Dit is geen betaalde samenwerking. Ik rijd de Mitsubishi Eclips Cross wel vanuit een inmiddels langdurige samenwerking met het automerk.]

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *