Photo diary Thailand

Overig, Travel  /   -

Bij gebrek aan healthy hotspots in Thailand, zijn mijn travel blogs beperkt gebleven tot één blog over Koh Tao. Omdat het ondanks dat, toch een heerlijke maand was, vind ik dat Thailand toch nog een blogje verdiend. Daarom deze photo diary: de high lights van de hele maand november die ik samen met mijn zusje Debby doorbracht in Thailand.

Inmiddels ben ik weer in Bali. Weer Bali? Ja zeker! Niet heel avontuurlijk, maar ik vond het daar zo heerlijk dat ik besloot terug te gaan. Ik zal voornamelijk op één plek blijven in Bali, omdat ik het ‘reizen’ even een beetje zat ben. Elke 3 dagen weer mijn backpack in- en uitpakken, lange reisdagen maken, nieuwe slaapplek zoeken… Het leven van een backpacker gaat niet over rozen… Nee, zeker geen klagen hoor. Maar zoals ik al zei vond ik Bali zo leuk, dat ik echt zin had weer terug te gaan. Daarom ben ik de komende weekjes weer in Canggu! Surfen, goed eten, leuke mensen, goede sfeer… happy me!

Bangkok

Bangkok… you hate it or love it. Nou wij zijn duidelijk van de eerste groep. De haters 😉 We kregen die Bangkok vibe niet te pakken. Tuurlijk hebben we ook leuke dingen gezien en gedaan, maar we waren enorm blij om deze heftige stad te verlaten.

bangkok
Leuk! Fietstocht door Bangkok. Zo kom je nog eens ergens. De gekste steegjes en straatjes gezien. Aanrader!
sofitel sukhumvit bangkok pool chair
Coolest pool chair ever in het Sofitel Sukhumvit in Bangkok!
Work it work it. Trainen in Bangkok!

Koh Phangan

Zoals het een echte backpackert in Thailand betaamt… gingen we naar Koh Phangan voor de fullmoon party! Gelukkig heeft het eiland nog meer te bieden dan dit gigantische neonverlichte, met buckets overladen feest. 😉
palmboom koh phangan

Ready to party!!! Deb en ik in onze fullmoon outfit, incl. neon verf. We gingen helemaal voor alle fullmoon clichés ;-)
Ready to party!!! Deb en ik in onze fullmoon outfit, incl. neon verf. We gingen helemaal voor alle fullmoon clichés 😉

sunset koh phangan

Het was een pittige klim... eerlijk is eerlijk. Maar beloond worden met dit prachtige uitzicht over Koh Phangan maakt het meer dan waard.
Het was een pittige klim… eerlijk is eerlijk. Maar beloond worden met dit prachtige uitzicht over Koh Phangan maakt het meer dan waard.

Koh Tao

Mijn favoriete plek in Thailand! Goede sfeer, leuke mensen, goed en gezond eten, duiken, mooi natuur… Aanrader dus. Ik schreef er deze blog al over met healthy tips.

Wat was ik blij toen ik dit healthy restaurantje op Koh Tao vond. Een verademing na alle crappy ontbijtjex die we elders in Thailand voorgeschoteld kregen. I love Salad!
Wat was ik blij toen ik dit healthy restaurantje op Koh Tao vond. Een verademing na alle crappy ontbijtjes die we elders in Thailand voorgeschoteld kregen. I love Salad!
Peanut Butter Bar met rauwe cacao en kokos bij I Love Salad. To die for... maar écht.
Koh Tao Sunset
suppen at koh tao
Sunset suppen op Koh Tao!
Healthy Koh Tao (11) - duiken
Scuba sistahhhhhs! Padi Open Water in the pocket!
Healthy Koh Tao -viewpoint
Flinke klim omhoog, maar dan wel beloond worden met dit uitzicht!

Koh Chang

Het eiland van de olifanten (chang betekent olifant in het Thais). Hoewel ik de olifanten toer aan me voorbij heb laten gaan (dat zou elke toerist moeten doen. Olifanten zijn niet om op te rijden, maar dat terzijde.) had het eiland nog veel anders moois en leuks te bieden. De jungle is echt prachtig, net als de strandjes.

Jungle trekking in Koh Chang! Op deze foto sta ik op een 'droge' waterval van het uitzicht te genieten!
Jungle trekking in Koh Chang! Op deze foto sta ik op een ‘droge’ waterval van het uitzicht te genieten!
Wow... sunsets gaan echt nooit vervelen...
Wow… sunsets gaan echt nooit vervelen…
Ik geniet echt elke seconde van mijn trip. Zo ook hier op een fijn strandje op Koh Chang. Wat kan dit een mens goed doen zeg. Als je ooit denkt... zou ik ook wel willen zo'n reis... maar.... stop met al die 'maars'. Je kunt wel 1000 redenen bedenken om het niet te doen. Maar doe het gewoon! Er valt altijd wel een oplossing te bedenken voor al die 'maars'. Echt. Doen.
Ik geniet echt elke seconde van mijn trip. Zo ook hier op een fijn strandje op Koh Chang. Wat kan dit een mens goed doen zeg. Als je ooit denkt… zou ik ook wel willen zo’n reis… maar…. stop met al die ‘maars’. Je kunt wel 1000 redenen bedenken om het niet te doen. Maar doe het gewoon! Er valt altijd wel een oplossing te bedenken voor al die ‘maars’. Echt. Doen.

Koh Kood

Hét honeymoon eiland van Thailand als je het mij vraagt. By far het mooiste eilandje wat ik gezien heb in Thailand. Er valt weinig te beleven. Maar 2 daagjes ultiem relaxen op een bounty eiland kan iedereen wel waarderen toch…?

It's a small world! Mijn lieve vriendjes Pieter en Merel opgezocht in Koh Kood.
It’s a small world! Mijn lieve vriendjes Pieter en Merel opgezocht in Koh Kood.
Koh Kood = paradise! By far het mooiste eilandje wat ik gezien heb in Thailand. Er valt weinig te beleven. Het is meer zo'n honeymoon eiland. Maar 2 daagjes ultiem relaxen op een strandje als deze kan iedereen wel waarderen toch...?
Koh Kood = paradise!

koh kood

Wat een luxe! Met een speedboot van Koh Chang afgezet worden aan de privé steiger van mijn resort op Koh Kood. Love it!
Sunset swinging at Koh Kood!
Yumm! Aardbeien kokossmoothie op Koh Kood.
Yumm! Aardbeien kokos smoothie op Koh Kood.

Pai

Tijd voor iets anders! Pai, in het noorden van Thailand. Ook wel hét hippie dorp van Thailand genoemd. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het wat tegenviel. De natuur is prachtig en we hebben er leuke dagen gehad. Maar van die hele hippie vibe is weinig meer te bekennen met busladingen vol toeristen die dagelijks aankomen.

Aanrader: nachttrein van Bangkok naar Pai. Behalve goedkoop ook nog eens een hele coole ervaring. Ik heb daarnaast ook nog eens als een roosje geslapen in mijn bedje.
Aanrader: nachttrein van Bangkok naar Changmai (vervolgens pak je een busje naar Pai). Behalve goedkoop ook nog eens een hele coole ervaring. Ik heb als een roosje geslapen in mijn bedje.
Prachtige omgeving in Pai, in het Noorden van Thailand. Zo anders dan de rest van Thailand, de eilanden.
Beautiful Pai. Heel erg groen, veel bergen. Zo anders dan de eiland in Thailand.
When in Pai... do Muay Thai! En dat deden we... en hebben we geweten. Blauwe schenen, spierpijn in ALLES. Maar damn, wat vond ik dit vet. Jammer dat we het pas op het eind van onze reis 'ontdekten'. Wist niet dat het zo'n kick kon geven om iets helemaal in elkaar te meppen! Of in elk geval een poging te doen. Mijn voornemen is om in NL ook echt een lesje te gaan volgen.
When in Pai… do Muay Thai! En dat deden we… en hebben we geweten. Blauwe schenen, spierpijn in ALLES. Maar damn, wat vond ik dit vet. Jammer dat we het pas op het eind van onze reis ‘ontdekten’. Wist niet dat het zo’n kick kon geven om iets helemaal in elkaar te meppen! Of in elk geval een poging te doen. Mijn voornemen is om in NL ook echt een lesje te gaan volgen.
Kicking our trainers asssss! Voor de foto weliswaar. De enige asses die goed gekickt zijn tijdens Muay Thai, zijn die van zuslief en mij.
Kicking our trainers asssss! Voor de foto weliswaar. De enige asses die goed gekickt zijn tijdens deze Muay Thai les, zijn die van zuslief en mij.
Dagelijkse kost! Fruit juices all over in Thailand. Vraag wel zonder suiker, want elke juice plempen ze vol met suiker(water).
Waterval tour in Pai.

Koh Samet

Bij gebrek aan goed weer op de meeste eilanden (het regenseizoen duurde even een paar weekjes langer), besloten we onze laatste 3 daagjes te ‘slijten’ op Koh Samet, een eilandje op zo’n 200 km van Bangkok. Niet heel bijzonder, weinig te beleven, maar omdat daar wél de zon scheen, waren we blij met onze keus.

It's so fluffy, i'm gonna die!! Te lief hondje op het strand van Koh Samet.
It’s so fluffy, i’m gonna die!!
Te lief hondje op het strand van Koh Samet.
Lekker schommelen op Koh Samet.

Bangkok part 2

Nog een laatste keer in Bangkok! En dat doen we dan natuurlijk in stijl.

Een onvergetelijke maand hoort onvergetelijk afgesloten te worden. Daarom hebben we ons laatste avondje samen in Bangkok "gevierd" met een fancy diner bij rooftop restaurant Above Eleven. Heerlijk gegeten en dat uitzicht... We kwamen hier wel tot de ontdekking dat we de meest waardeloze backpackers ooit zijn. Geen hostel van binnen gezien, maar zo'n rooftop bar kunnen we wel waarderen!
Een onvergetelijke maand hoort onvergetelijk afgesloten te worden. Daarom hebben we ons laatste avondje samen in Bangkok “gevierd” met een fancy diner bij rooftop restaurant Above Eleven. Heerlijk gegeten en dan dat uitzicht… zucht. We kwamen hier wel tot de ontdekking dat we de meest waardeloze backpackers ooit zijn. Geen hostel van binnen gezien, maar zo’n rooftop bar kunnen we dan weer wel waarderen! haha!