Eetdagboek van health lover Jenny a.k.a. Healthyfans

Eetdagboek, Food  /   - 

Het is al weer even geleden sinds het laatste eetdagboekje. Maar omdat dit toch wel echt mijn favoriete rubriek is (rondneuzen in andermans food diary… love it!), was het de hoogste tijd om weer een inspirerende health lover te vragen. Deze ronde stel ik je graag voor aan Jenny van de blog en het gelijknamige Instagram-account Healthyfans. Lees je mee?

Jenny: “Hi, ik ben Jenny. Misschien ken je me als Healthyfans. Mijn grootste hobby is eten. I love love love food! Mijn passie voor sport en eten is zo’n drie jaar geleden begonnen. Ik zat niet lekker in mijn vel en wilde daar iets aan doen. Ik begon met hardlopen en vooral veel fruit en groente eten. Ik ging me steeds meer verdiepen in voeding en sport. In de zomer 2013-2014 ontmoette ik mijn vriend die veel aan krachttraining doet en eigenlijk ben ik door hem begonnen met krachttraining. Ik heb heel veel van hem geleerd! Je vind me nu 4 keer per week in de sportschool! Zodoende ben ik ook nog meer op mijn eten gaan letten, vooral op mijn eiwitinname. eetdagboek healthyfans

Ik let nu heel goed op mijn voeding en probeer het ook zoveel mogelijk bij te houden. Ik eet een x aantal calorieën per dag waarvan 45% bestaat uit eiwitten, 30 % uit koolhydraten en 25 % uit vetten. Nieuwsgierig geworden? Ik heb 3 dagen lang een eetdagboekje bijgehouden!”

Eetdagboek Healthyfans

Maandag:

Ik sta maandag al om 7 uur in de sportschool, vandaag train ik mijn buik. Ik doe dit altijd om een lege maag dus ik heb niks gegeten voordat ik naar de sportschool ga. Ik train een half uurtje mijn buik en sta tien minuten op de crosstrainer en dan vind ik het mooi geweest. Eenmaal weer thuis maak ik gelijk mijn ontbijt. Ik ontbijt met een smoothie bowl. Ik mix wat rood fruit met water en eiwitpoeder en versier deze, voor de foto, met wat superfoods, nog meer fruit en wat nootjes. eetdagboek healthyfans

Voor de rest is mijn maandag heel erg saai. Ik ben de hele dag aan het leren, dus eigenlijk zit ik de rest van de dag op mijn bureaustoel. Oke, ik ben een keertje naar de Albert Heijn gelopen voor boodschappen maar dat was het wel. Tussendoor eet ik een Eat Natural bar en met lunch eet ik mijn favoriete zalm-mango salade. Een aanrader! ’s Avonds eet ik samen met mijn vriend een heerlijke quinoa ovenschotel met kipgehakt, veel groente, zwarte olijven, tomatensaus en Parmezaanse kaas. eetdagboek healthyfans

Dinsdag:

Vandaag heb ik een fotoshoot in Delft. Ik begin de dag goed met een heerlijke kom havermout. Mijn havermout maak ik altijd met 50 gram havermout, 1 scoop eiwitpoeder en water. Hier voeg ik, als het klaar is, altijd wat fruit en superfoods aan toe.

Omdat we de hele dag aan het shooten zijn, hebben we geen tijd gehad om wat te eten en lunchen we ook pas om half 3. Ik lunch met deze heerlijke pastinaakburger. Als iemand een goed receptje hiervoor heeft, hoor ik het graag. Ik ben fan! eetdagboek healthyfans

Ik ben rond half 5 weer in Amsterdam en heb eigenlijk nog steeds mega honger.  Ik heb nog heel weinig gegeten vandaag en besluit om een Hema hotdog te halen. Niet al te gezond, maar wel heel lekker! Ik doe mijn boodschappen voor vanavond en eet een soort spinazie salade, met gekruide kip, geitenkaas, pijnboompitten, dadels en zwarte olijven. eetdagboek healthyfans

Woensdag:

Na het wakker worden had ik echt zin om weer eens hard te lopen. Ik trek mijn hardloopschoenen nog voor het ontbijt aan en ren 5 km. Thuis weer aangekomen maar ik 2 groene smoothies voor mezelf met andijvie,  eiwitpoeder, water, banaan, lijnzaad, cacao nibs, chia zaad en goji bessen.

Per 1 november verhuis ik, dus ik besluit vandaag de eerste dingen al in te pakken! Hier ben ik de hele ochtend zoet mee. ’s Middags eet ik een half ciabattabrood met avocado en kipfilet en ga dan weer verder met inpakken. Om vier uur fiets ik richting werk en eet daar mijn avondeten voor ik ga werken: hertenfilet, aardappelpuree en sperziebonen. Thuis eet ik voor ik ga slapen, nog een bakje kwark.

Donderdag:

De groene smoothies van gisteren bevielen me wel dus besluit ik vandaag er weer mee te ontbijten alleen voeg ik er dit keer nog wat havermout aan toe. Na het ontbijt ga ik richting de sportschool waar ik een uurtje mijn rug train. Ik neem na het sporten nog een eiwitshake. Ik douche op de sportschool en ga gelijk van Healthcity naar de Yoghurt Barn waar ik geniet van een heerlijk yoghurtje met mango, pure chocolade, frambozen, pecannoten en kokos! eetdagboek healthyfans

Vanmiddag heb ik eigenlijk les maar deze is helaas uitgevallen. Ik ga richting de VU waar mijn huisgenootje aan het leren is en daar ben ik de hele middag te vinden dus ook aan het leren tot ’s avonds laat zelf. Tussen het leren door ga ik even langs de Albert Heijn en haal ik eek zak Haribo snoep om te delen en ’s avonds eten we pasta van de Julia Pasta (pasta bolognese met extra gegrilde groente!)

“Zoals je kunt zien, eet ik niet per se “clean”. Ik sport veel en heb ook veel eten nodig. Ik probeer wel altijd te zorgen dat ik niet over mijn calorie aantal heen ga en dat mijn eten over de dag bestaat uit 45% eiwitten, 30% koolhydraten, 25% vetten. Ik gebruik hiervoor de app Myfitnesspal waar ik alles in kan voeren wat ik over de dag eet.”

Wat vind je van het eetdagboek van Healthyfans? Kun jij je erin vinden, of eet je heel anders? Let us know in de comments hieronder! x

 

Geef een reactie

8 reacties