Photo Diary Foodies in Tallinn – Estland || SRPRS.ME

Citytrips, Food, Travel  /   -

Wat is er nu lekkerder dan wakker worden in je eigen bedje? Wakker worden in een mega lekker hotelbed! Met Claartje op links en Jenny op rechts. Ik vond het maar saai om vanochtend weer alleen wakker worden. En geen kussengevechten met Claartje… snik. Het was weer even wennen 😉 De twee dagen ervoor werd ik namelijk wakker in Tallinn, de hoofdstad van Estland. Samen met Claartje (Foodness.nl) en Jenny (Healthyfans.com) gingen we met Srprs.me op verrassingstripje!

Als je boekt met Srprs.me weet je niet waar je heen gaat. In ons geval ging het om een stedentrip van drie dagen (surprise ‘City Tripping’), maar je kunt ook voor langere vakanties kiezen. Ons doel: alle heerlijke, healthy hotspots van de surprise-stad ontdekken!

Een week voor vertrek krijg je een inlogcode om online het weerbericht op de plek van bestemming te bekijken. Wel zo handig als je de juiste outfits wilt inpakken. Bij ons zou het zo rond de 20 graden zijn. Prima! Uiteraard hebben we uit nieuwsgierigheid heel Europa afgespeurd naar steden met die temperatuur, maar dat bleken er nogal wat te zijn. Geen succes dus.

We kregen ook vooraf te horen dat we om 7u ’s ochtends op Schiphol moesten zijn. En daar, op Schiphol, kregen we een speciale code die we online in moesten vullen om onze plek van bestemming te horen. Spannend!!!

Eeerlijk is eerlijk, we waren best een beetje zenuwachtig. Telefoon, kraskaart en camera in de aanslag (Jenny gaat nog een vlog maken over de trip en met de onthulling):

SRPRS! Jullie gaan naar Tallinn – Estland!!!

srprs.me tallinn estland

Wow! Die hadden we zeker niet aan zien komen. Toch een hoek waar we alledrie niet snel komen of zijn geweest. Maar om die reden juist super cool! Zo kom je nog eens ergens, met dat Srprs.me.

Inchecken en hop naar de gate. Op naar Tallinn!

In deze photo diary neem ik je mee langs onze driedaagse Tallinn-trip. Een blog met alle healthy food tips volgt later. Want ja, wat hebben we héérlijk gegeten daar in Estland.

srprs.me tallinn estland
Ons very fancy 5-sterren hotel in the Old Town van Tallinn: hotel Telegraaf.
#foodiesintallinn!! Dus we beginnen met een lunch bij the Farm.

IMG_8951 IMG_8947 srprs.me tallinn estland

srprs.me tallinn estland
Nee ik huil niet, heb geen peper of een vuiltje in mijn ogen. Ik lach gewoon keihard! En dat was niet om mijn quinoa-rode bieten salade van Klaus. Want die was heerlijk!
Na het eten lopen we naar een leuk wijkje waar we een koffietje en theetje gaan doen.

Dat leuke wijkje blijkt Telliskivi te zijn. Beetje crea bea, op een oud verlaten industrieterrein, lekker hoog hipster gehalte, maar met véél leuk eettentjes en barretjes!
srprs.me tallinn estland
De volgende ochtend gaan Claartje en ik hardlopen. Op zoek naar het strand, al hebben we die niet gevonden. Rondje door en om de oude stad werd het dus.
srprs.me tallinn estland claartje yoga
Claartje a.k.a. miss yoga deed er ook nog een kort yoga sessie achteraan. Ik maakte de fotos. Zo gaat dat dus met bloggers onder elkaar. Ideaal. haha!

srprs.me tallinn estland

De weg naar het strand was afgesloten en om nou helemaal terug te lopen zagen we niet zitten. We gingen voor de shortcut: hop, zo een hekje over klimmen…
Na het hardlopen is het tijd om met z’n drieën te ontbijten in ons hotel. Het hotelrestaurant blijkt in de top 3 van beste restaurants van Estland te staan. Kijk. Daar houden wij van.
srprs.me tallinn estland daisy
Onderweg naar het wijkje Telliskivi koop ik wat pruimpjes en gaan we het terras op. Mega lekker weer vandaag. Yes!
srprs.me tallinn estland
We belandden bij F-hoon waar we heerlijk in de zon lunchten. Ik deelde met Jenny o.a. deze gegrilde avocado met garnaaltjes.
srprs.me tallinn estland claartje en daisy
Gaan ze weer….
Na de heerlijke lunch is het tijd om te werken. We hebben onze laptopjes bij ons en zoeken een ander terras op. Heel chill: overal in Tallinn vind je goed internet, zonder wachtwoord.
srprs.me tallinn estland
Girls night out! Na een middagje werken, gevolgd door de sauna, zwembad en bubbelbad in ons hotel is het tijd voor het diner.
Triple trouble 🙂
Dag 3 startten Claartje en ik weer met een rondje hardlopen. Dit keer om het oude centrum heen. Mooi rondje van circa 5 km. Daarna weer tijd voor het ontbijt! Vandaag: Eggs Florentine met extra zalm. Die zalm is echt to die for.
srprs.me tallinn estland daisy
Tijd om te shoppen! Ik heb nog een jurkje nodig voor het huwelijk van mijn vader van a.s. vrijdag. Opschieten dus. Shoppen met een missie.
srprs.me tallinn estland
Zo mooi die oude straatjes met oude vrouwtjes in Tallinn 🙂
We lunchen vandaag bij Aed. En dat was een goed idee!
Snik. Aan al het leuke komt een eind. We sluiten de trip af met een bezoekje aan Chocolaterie Pierre. Dit schijnt echt niet normaal lekker te zijn. En inderdaad, mijn chili bonbon is hemels 🙂 Voldaan stappen we in de taxi naar het vliegveld. Wat een heerlijke dagen waren het!

De blog met food tips in Tallinn volgt snel! So stay tuned!

Ben jij ook wel eens in Estland en Tallinn geweest? Of met Srprs.me weggeweest? Ik ben benieuwd naar jouw tips en ervaring. Let me know in de comments! x Daisy