Foto report Detox Ibiza met Detox & Reload holidays

Health, Ibiza, Travel  /   -

Daar ging ik weer hoor! 3 september stond ik met mijn koffertje op Schiphol. Bestemming Ibiza! Ik mocht die middag weer inchecken bij Corina en Monique, de dames achter Detox & Reload Holidays, voor een weekje ultiem genieten en relaxen.

Detox & Reload Holidays organiseert ‘gezonde’ vakanties waarbij de focus op het detoxen en opladen van lichaam en geest ligt. Of wel: een week lang in de watten gelegd worden! Gezonde sapjes, soepen, papjes en smoothies van bergen groenten en fruit, gemaakt door chef Corina. En (stilte) wandelingen, hikes, yoga, zwemsessies in zee en funny aquarobics door sporty Monique. En tussendoor moet je denken aan boekjes lessen in of bij het zwembed, middagdutjes, massages en gezichtsbehandelingen. Klinkt best goed toch!?

Vorig jaar ging ik voor het eerst mee op detox vakantie naar Ibiza. En dat beviel zeer goed! Vandaar dat ik dit jaar weer ging! Qua opzet zijn de twee weken vergelijkbaar. Daarom verwijs ik je graag door naar het hele verslag van vorig jaar. Maar natuurlijk was er ook veel anders dan de eerste keer: nieuwe sapjes, smoothies en soepen en nieuwe activiteiten. Ook de groep was anders qua samenstelling. En ik had dit keer de prinsessenkamer met bubbelbad…

In dit foto report kun je de hele week, van begin tot eind meekijken!

Foto report Detox Ibiza

De prachtige villa, op een groot landgoed in het noorden van Ibiza.

Detox & Reload Holiday ibiza Detox & Reload Holidays ibiza

Dit was pas het begin van de grote hoeveelheden groeten en fruit die we deze week kregen. Detox & Reload Holiday ibiza, groente

Elke ochtend gewekt worden met het ochtendzonnetje dat opkomt en een glas water met citroensap. Een half uur later kreeg ik mijn ontbijtje. Ook op bed… Detox & Reload Holiday ibiza, water met citroen

Na het ontbijt is het rond 9u tijd voor de ochtendactiviteit. Mijn favoriet: een flinke wandeling naar het nabij gelegen Cala Xaracca waar we een duik namen in zee en een rondje om de rots zwemden. Detox & Reload Holiday ibiza, strand

Op zondag brachten we een bezoek aan San Juan, het dorpje waar de detox villa staat. We bezochten de Sunday Hippie Markt en dronken een gember theetje bij The Giri Cafe, een begrip in San Juan. Detox & Reload Holiday ibiza, San Juan

In de avond kregen we altijd soep. Zoals je ziet, is het meer een stampot dan een soep. Veel groenten en grof gepureerd. Heerlijk!
Detox & Reload Holidays ibiza, detox ibiza

Na het diner gingen we op zondag naar Benniras, een standje in de buurt, waar de hippies samenkomen voor een uitgebreide trommelsessie bij zonsondergang. Detox & Reload Holidays ibiza, hippies Benniras Detox & Reload Holidays ibiza, sunset Benniras

De volgende ochtend at ik mijn ontbijtje niet op bed, maar op mijn buitenbed (zie eerste foto!) bij zonsopkomst. Detox & Reload Holidays ibiza

Ik maakte tijdens de detox week drie keer tijd voor een ochtendrun. Ik loop eind september een halve marathon, dus ook nu ging het trainen gewoon door. De omgeving is prachtig. Wel pittig om hard te lopen, met al die heuvels.  Detox & Reload Holidays ibiza, hardlopen

Tijd om te chillen… Detox & Reload Holidays ibiza, zwembad Daisy Detox & Reload Holidays ibiza, sunset

We maakten halverwege de week een flinke wandeling naar deze vuurtoren. Af en toe klimmen en klauteren, maar we hebben het gehaald. Deze hike duurde heen en weer zo’n 2,5 uur. Prachtig! Detox & Reload Holidays ibiza Detox & Reload Holidays ibiza Detox & Reload Holidays ibiza Detox & Reload Holidays ibiza

Voorbij de vuurtoren kwamen we bij een kiezelstrandje. Monique en ik trokken ons sportpakkie uit en doken het water in voor wat verkoeling. Detox & Reload Holidays ibiza Detox & Reload Holidays ibiza

De detox werd ondersteund door veel supplementen en kruiden. Zo kregen we vrijwel dagelijks vezels en andere supplementen van Innerwave, een merk waarmee ik al vaker een detox deed.
Detox & Reload Holidays ibiza, innerwave, detox ibiza

Ooo dit was lekker! Een massage van Damien. Heerlijk buiten in de schaduw met een fris briesje. Anderhalf uur genieten.
Detox & Reload Holidays ibiza, massage

En nog meer genieten, relaxen en mooie uitzichten… Detox & Reload Holidays ibiza Detox & Reload Holidays ibiza Detox & Reload Holidays ibiza

We brachten ook een bezoekje aan Ibiza stad. Gewapend met een Dopper fles met onze avond smoothie, vermaakten we ons een paar uur in het prachtige Eivissa. Ik nam een kijkje in de leuke straatjes van de oude stad, dronk heeeeeel gewaagd een spa rood op het terras in de haven en shopte nog 2 bikini’s. Detox & Reload Holidays ibiza, ibiza stad

We kregen de meest kleurrijke smoothies en sappen van Corina. Dit ‘ijsje’ was een van mijn favorieten. Detox & Reload Holidays ibiza, detox Ibiza

De laatste avond kregen we een kookworkshop van Corina, waarna we dit mochten opeten. Yes, weer eten! We maakten o.a. deze courgette pasta. Verder maakten we een avocado-ei salade, crackers, bloemkoolcouscous en diverse hartige en zoete muffins die we de dag erna meekregen voor de terugreis. Hoewel een week detoxen écht meevalt, was dit natuurlijk wel echt smullen! Detox & Reload Holidays ibiza, courgetti

Zoals je ziet… het was weer fantastisch! Ik heb enorm genoten, misschien nog wel meer dan vorig jaar. Toen was ik erg druk met de deadline van mijn boek. Maar dit keer was ik veel relaxter. Ik heb waanzinnig goed en veel geslapen. Boeken gelezen. Veel tijd voor mezelf gehad. Heerlijk gegeten. Lekker gesport. Fijne mensen ontmoet. Nog meer van prachtig Ibiza gezien…

Kortom: volgend jaar weer!!!

Wil jij ook? Detox & Reload Holidays heeft in oktober nog een paar vrije plekken in Ibiza. En in november is er een heerlijke herfst detox, ook op Ibiza! Daarna verkassen ze naar Fuerteventura, omdat het daar ’s winters warmer is dan op Ibiza. Neem gewoon een kijkje op de site zou ik zeggen. En als je vragen hebt, stel ze aan mij in de comments of mail Corina & Monique. Ze vertellen je met alle liefde over de detox.