Chia breakfast met appel en blauwe bessen

Food, Lunch, Ontbijt, Recepten  /   - 

Een snel, makkelijk, voedzaam en – erg belangrijk – ontzettend lekker ontbijtje. Ja, het is ons weer gelukt! We hebben er weer een voor jullie! Dit keer is het een organic vegan raw Chia Breakfast, gemaakt van een ontbijtmix van SuperfoodiesEn hele mond vol, en dan heb je nog niet eens een hap genomen! Chia zaad is naar mijn idee onmisbaar in de keuken van een (gezonde) foodie. De inimini zaadjes zitten vol met antioxidanten, vezels en mineralen. En de vegans onder ons kunnen een ei zelfs vervangen voor een mix van chia zaad en water. Handig!

Deze ontbijtmix ‘Chia Breakfast’ heb ik genomen in de smaak cacao en vanille en bevat verder amandelen en kokosnoot. Klinkt goed he? Je hoeft enkel (plantaardige) melk of water toe toevoegen. Natuurlijk nog een paar toppings op je power brekky om ‘m helemaal af te maken, en klaar ben je. De mix bevat de juiste voedingsstoffen en zorgt voor de flinke dosis energie die jij in de ochtend nodig hebt.

Loopt het water je ook al in de mond? Lees dan snel verder!

Ingrediënten Chia Breakfast met appel en blauwe bessen

(voor 1 persoon)

  • 30 g (3 à 4 eetlepels) Chia Breakfast van Superfoodies
  • 8 eetlepels (plantaardige) melk
  • 1 handje blauwe bessen
  • 1 appel

Bereiding Chia breakfast met appel en blauwe bessen

  1. Meng de mix van Chia Breakfast met de melk en laat het 5 minuten staan om het even te ’weken’. Het wordt vanzelf een dikkere pap.
  2. Snij de appel in stukjes en verdeel samen met de blauwe bessen over je ontbijtje.

Ooooooo en strooi er nog een beetje kokosrasp over. Altijd goed!

chia breakfast

chia breakfast

Eet smakelijk!

Waar krijg jij energie van in de ochtend? Laat het weten in de comments! 

Liefs,

Sterre & Daisy

[Advertorial – dit verandert echter niets aan mijn mening of oordeel over een product of merk]

Geef een reactie

2 reacties