Even een momentje ontspannen? Dat doe ik samen met Rituals

Burn-out, Health, Mind  /   - 

Normaal ben ik niet zo van de marketing. En al helemaal niet als het gaat om reclames voor merken die eigenlijk alleen gericht zijn op het vergroten van hun eigen afzet, zonder dat het de afnemers of de wereld iets positiefs brengt. Denk aan promotie van ongezonde voedingsmiddelen, dure beautyproducten die van alles beloven maar vrij weinig doen, of brands die ons pushen alsmaar nieuwere en duurdere apparaten aan te schaffen, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Dankzij de marketingskills die ik ooit op school leerde, kijk ik vaak verder dan enkel de reclame zelf. Ik denk vooral na over wat het bedrijf nu wil bereiken met hun commercial. En in the end, draait het toch vaak overduidelijk om meer en meer geld verdienen. Ik begrijp dat ook die bedrijven bijdragen aan een betere economie etc, maar waarom moet dat ten koste gaan van de wereld of van het positieve in ons? Of het nu om een betaalde promotie gaat of niet, ik doe er liever niet aan mee. Gelukkig zijn er ook heel wat commerciele merken die wél producten produceren die voor ons van waarde zijn, zo min mogelijk schade toebrengen aan het milieu én betaalbaar zijn. Kijk, en dan ligt dat promoten toch net even anders. 

Rituals Slow Down Sessions

Afgelopen week mocht ik Mirte, names ILH (onbetaald overigens) naar het Internationale Slow Down persevent van Rituals. Twee dagen lang was ik samen met zo’n 30 andere bloggers/vloggers/journalisten van over heel de wereld, te gast in Amsterdam. Niet per se vanwege de nieuwe winterlijn die er aan komt, maar om een kijkje achter de schermen te geven, en vooral om de gedachte achter Rituals over te brengen. En dat is gelukt hoor. Ik was al fan van de zeepjes, theetjes, geurstokjes en kaarsen, maar nu ben ik vooral fan van het idee achter al deze fijne producten.

Yoga; ik neem er thuis de tijd niet voor, maar dat moet ik toch echt eens gaan doen, aangezien ik er zo rustig van word. Dit was tijdens de yogasessie op het Slow Down event van Rituals, waar ik weer even herinnerd werd aan hoe fijn yoga kan zijn.

Een moment rust; Slow Down 

Natuurlijk, ook Rituals is een commercieel bedrijf, maar hun doel vind ik, vooral in deze hectische tijden, heel goed: Een momentje rust. Waar ik voorheen enkel hun douchegel kocht vanwege de geur of verpakking, weet ik zeker dat ik ze nu ook om een andere reden zal aanschaffen; to slow down. Het draait niet enkel om die geur of luxe verpakking, het draait om de rust die Rituals je helpt ervaren tijdens kleine dagelijkse handelingen, zoals bijvoorbeeld douchen. Wanneer ik nu mijn Rituals producten pak, helpt het mij herinneren om even mijn gedachten stop te zetten en te genieten van de rust op dat moment. Een soort van mini meditatie. Nu we met zijn allen drukker zijn (of denken te zijn) dan ooit te voren en daardoor meer stress, burn-outs en andere klachten ervaren,  is het natuurlijk erg slim om daar op in te spelen als (commercieel) bedrijf zijnde. Maar goed, als we daardoor een paar minuten per dag even die drukte kunnen vergeten, even tot onszelf kunnen komen, dan ben ik de laatste die daar een punt van maakt. Los van de commercie, vond ik het heel mooi om te zien hoeveel passie en liefde er in ieder product wordt gestoken door de mensen achter het merk. Van het zoeken naar de juiste ingrediënten en geuren in verre landen,  tot aan de vormgeving van de verpakking. Over alles is tig keer nagedacht om uiteindelijk een zo goed en mooi mogelijk product op de markt te brengen.

Milieu -en vriendelijk

Prachtige kerst giftboxen die én voorzien zijn van een mooi jasje, en te hergebruiken zijn als opbergbox.

Ik heb me laten vertellen dat Rituals ook heel hard aan de weg timmert wat betreft milieuvriendelijke ingrediënten en verpakkingen. Zo wordt er bespaart op inpakpapier door de giftboxen te voorzien van een mooie, natuurlijke en herbruikbare verpakking. Daarnaast komen er steeds meer refill verpakkingen. Denk aan maskers en crèmes in mooie stenen en glazen potjes waar je enkel een nieuw cupje voor aan hoeft te schaffen wanneer ‘ie op is. Of aan de refillers voor de geurstokjes. Ook zijn de beautyproducten niet op dieren getest en bevatten ze geen chemische stoffen meer. Ongetwijfeld dat er nog genoeg valt te ‘vergroenen’, maar ik vind dat ze een mooie boodschap overbrengen en goed op weg zijn de wereld een stukje beter te maken.

Zo, nu klap ik de laptop even dicht, en ga ik een heerlijk kopje thee zetten voor mezelf. Because, don’t forget to Slow Down!

Liefs Mirte

Geef een reactie