Eet- en sportdagboek van Fit with Marit

Eetdagboek, Food  /   - 

Ken je Marit al? Collega-blogger en echte fitgirl van de blog Fit with Marit! Ze is een grote inspiratie voor veel van haar lezers. Naast alle fitgirl-stuff, laat ze ook zien dat ze geniet van de minder gezonde dingen. En dat vind ik nou een goed voorbeeld. Marit heeft de juiste balans gevonden.  You go girl! En zo’n eetboekje wil ik dan graag op I Love Health laten zien. Ik vroeg het haar al eens eerder, maar toen kwam het er niet van. Nu wel!

Marit:  “Hoi! Ik ben Marit, 26 jaar en blog nu bijna drie jaar op www.fitwithmarit.nl. Mijn hele leven ben ik al sportief: vroeger geschaatst en daarna heb ik veel hardgelopen. Ik heb een tijdje een redelijk obsessieve relatie gehad met sporten en eten, en er zat weinig energie meer in me. Daar heb ik gelukkig verandering ingebracht en dat was ook mijn reden om mijn blog te starten. Op mijn blog deel ik recepten, tips, challenges, workouts, weetjes, etc. Het gaat dus vooral over sporten en eten, maar ook de balans hiertussen. Inmiddels denk ik niet meer bij iedere hap na, geniet ik van (on)gezond eten, van sporten en van het leven! Ik hoop dat je dit ook terugziet in mijn eetdagboek.“ fit with marit eetdagboek

Eetdagboek Fit with Marit

Maandag

  • Ontbijt: na een slaapdienst ontbijt ik op het werk met een carrotcake havermout: havermout met wortel, rozijntjes, pompoenpitten en kwark ernaast. eetdagboek fit with Marit
  • Tussendoor: ik ben weer thuis na werk en eet een plak bananenbrood met Nutella en een rijstwafel met pindakaas. bananenbrood
  • Lunch: Twee boterhammen met kipfilet en twee gebakken eieren. En een halve paprika.
  • Tussendoor: ik wandel naar de stad en kom met 4 donuts terug, ik proef van alle 4 een hapje en eet ook wat aardbeien.
  • Avond: samen met mijn vriend eet ik zoete aardappel met kip uit de oven, kip en spruitjes met als saus wat curry.
  • Avondsnack: mijn vriend en ik nemen allebei wat hapjes van de donuts uit de koelkast.
  • Tussendoor: Ik drink de hele dag door ook veel thee, water en koffie.  donuts eetdagboek fit with Marit

Dinsdag

Vandaag besluit ik voor mijn YouTube kanaal veganistisch te eten.

  • Ontbijt: een smoothiebowl van spinazie, mango, banaan, havermout, soja yoghurt, kokosrasp, chiazaad en aardbeien.
    Erna ren ik een rondje van 10 kilometer. smoothiebowl eetdagboek fit with Marit
  • Tussendoor: een appel en 2 plakjes vegan bananenbrood met pindakaas.
  • Lunch: een meegranenwrap met hummus, kidneybonen, avocado, sojabonen, paprika, tomaat, kiemgroenten, falafel en zongedroogde tomaat. wrap eetdagboek fit with Marit
  • Tussendoor: ik ga bij een veganistisch tentje werken en neem hier een cappuccino met havermelk en een vegan chocoladetaart .
  • Avondeten: er komen vrienden eten en ik maak grote bakken met kleurrijk eten: zoete aardappel, tempe, kikkererwten, groenten  en avocado. eetdagboek fit with Marit
  • Avondsnack: stiekem wat M&M’s in de bios en nog een plak vegan bananenbrood.

Woensdag

  • Ontbijt: warme havermout met eiwitpoeder, frambozen, lijnzaad, pompoenpitten en pure chocolade.
  • Tussendoor: na een fullbody workout in de sportschool eet ik een bakje kwark met eiwitpoeder.
  • Lunch: samen met een vriendin ga ik ergens lunchen. Ik kies voor een rijk belegde bruine boterham met makreelsalade en mango.   eetdagboek fit with marit
  • Tussendoor: 2 plakjes bananenbrood en een appel.
  • Avond: ik heb een late dienst op werk en eet mee met de jongeren: stamppot boerenkool met een kippenpoot en wat salade. We hebben een beetje chocolade ijs toe.
  • Avondsnack: als ik s’avonds werk heb ik meer trek dan als ik thuis op de bank zit. Ik eet nog 2 rijstwafels kipfilet en een eiwitreep.
  • Tussendoor: Gedurende de dag drink ik ook veel thee, water en koffie.

Donderdag:

  • Ontbijt: ik neem een klein bakje kwark als ik op sta, daarna wandel ik naar de stad voor een ontbijt op het terras met mijn zusje: een acai bowl en een wentelteefje. eetdagboek fit with Marit
  • Lunch: ik lunch met een salade van sojabonen, kiemgroenten, paprika, tomaat, kidneybonen en hummus en eet daarbij een boterham met ei.
  • Tussendoor: een zelfgemaakte plak wortelcake, 2 rijstwafels met pindakaas en 2 kiwi’s.
  • Avondeten: ik heb een slaapdienst op het werk en eet lasagne mee met de jongeren. Daarna gaan we kickboksen.

Avondsnack: ik neem een eiwitreep, een mueslibar gemaakt door mijn collega en snack middennacht nog wat chips tijdens de overdracht.

Vrijdag:

  • Ontbijt: ik word wakker op mijn werk en ontbijt met ‘zoats’. Warme havermout met courgette, wat fruit, pompoenpitten, chocolade en moerbeien. eetdagboek fit with Marit
  • Tussendoor: thuis eet ik 1 rijstwafel met pindakaas , 1 met kipfilet en een appel.
    Ik besluit niet te gaan sporten, ik ben erg moe.
  • Lunch: een salade van rode kool, wortel, mayo light, rozijntjes en kwark, een boterham met kipfilet en een boterham met een eitje.
  • Tussendoor: thuis aan het werk terwijl ik moe ben, dat gaat fout. Chips en chocolade.
  • Avond: we eten bij mijn schoonmoeder die net terug van haar vakantie in Marokko is: tajine met groenten, rundvlees, aardappel en kruiden. Als toetje eten we carrot cake.
  • Tussendoor: Zoals gewoonlijk drink ik ook veel thee, water en koffie over de gehele dag.

Zaterdag:

  • Ontbijt: mijn vriend maakt pannenkoekjes en topt deze af met chocolade, aardbeien en kokosrasp. eetdagboek fit with Marit
  • Tussendoor: na een fullbody workout in de sportschool neem ik een smoothie met kwark, banaan en eiwitpoeder.
  • Lunch: een salade met een bietenburger in stukjes, geitenkaas, sojabonen, kiemgroenten, paprika en kidneybonen. eetdagboek fit with Marit
  • Tussendoor: een late dienst op werk. Ik heb weer een plak van mijn zelfgemaakte wortelcake mee en eet hier een appel bij.
  • Avond: samen met de jongeren maken we wraps met kip, creme fraiche en groenten.
  • Tussendoor: een eiwitreep en twee rijstwafels pindakaas.

Zondag:

  • Wanneer ik wakker word trek ik direct mijn hardloopkleding aan: 6 kilometer run!
  • Ontbijt: Zelfgemaakte wafels met kwark, aardbeien en banaan. eetdagboek fit with Marit
  • Tussendoor: een rijstwafel met pindakaas, en een met chocopasta.
  • Lunch: 2 boterhammen met kipfilet en 2 eieren, wat paprika en cherry tomaatjes ernaast.
  • Tussendoor: weer een late dienst, deze keer een plak zelfgemaakte, gezonde brownie, van o.a. zwarte bonen en een appel offcourse. eetdagboek fit with Marit
  • Avond: ik heb deze keer zelf eten meegenomen: een vega burger met rijst, sugarsnaps en als saus wat ketjap en chillisaus.
  • Tussendoor: een broodje hagelslag en een eiwitreep.

Wat vind jij van het eetdagboekje van Fit with Marit? Herken je veel? Of juist niet? Laat het weten in de comments! 

Liefs,

Sterre & Daisy

 

Geef een reactie

3 reacties